-->

Submachine 10: The Exit

- Aralık 21, 2015
by by Mateusz Skutnik tarafından yapılma yeni point and click tarzı macera oyunu Submachine 10: The Exit
Oyunda etrafı dikkatlice inceliyip gerekli olabilecek itemleri bulup gerektiği yerlerde kullanıp puzzları çözerek oyunu bitirmeye çalışıyoruz.

Advertisement
Submachine 10: The Exit Oyna

59 yorum

avatar

sağa doğru gidip merdivenden yukrı çıktım, kristali aldım. sağa gitmeye devam edip kristali taktım, tıklayınca diğer boyuttayım. üst katta 3. kolu indirdim, aşağı inip sola devam ettim, merdivendan çıkıp gezegen gibi şeyden bir kart aldım. aldığım kartı diğer boyuttaki üst katta en soldaki odadaki makineye taktım, şişe aldım. şişeyi yerdeki tünele inip makineye taktım, kolu çektim. az önceki gezegenin diğer kapıları açılmış. sola gidip üstten kürek sapı gibi birşey aldım... ve burda takıldım

avatar

bir sürü düğmenin olduğu makinenin olduğu ekrandan yine br parça aldım. şimdi bunları kullanacak yer bulmakta sıra

avatar

diğer yone doğru gidip duvardaki kapağa parçayı taktım. başka bir yerde ilerliyorum. yerde bir kapak var. onu açtım. giriyorum

avatar

karmakarışık. nasıl anlatayım bilemedim. önce makinenin 3 düğmesinede basıp tıkladım. başka boyuta geçtim. ordan başka yerlere. mikroskop benzeri bir cisim var. ışık yanıkken bakınca farkı şekil gösteriyor, ışık sönükken başka

avatar

1 çekmece sapı benzeri birşey, 1 kürek sapına benzeyen şey,2 tane vektör bulucu (adını çeviriden öğrendim) , bir not ve bir resim var elimde.

avatar

vektör bulucuların takılacağı yeri buldum. daha 3 tane eksik

avatar

bir pil, bir anahtar, bir tane alyan anahtarı gibi birşey, birde not buldum. dolaşmaya devam. sanırım kayboldum

avatar

resimler 3 tane oldu. bir sütun buldum, resimleri sırasına göre buraya girdim ama birşey olmadı.

avatar

vektör bulucudan bir eksiğim kaldı. tanımlanamayan başka cisimler buldum ..))

avatar

selam. asrın oyunu gelmiş süper :) üstteki kol nasıl iniyor aynı anda mı inecekler?yapamadım

avatar

he tmm hallettim

avatar

sonuncuyuda buldum. şimdi bunları taktığım yeri bulmam lazım

avatar

çok karışık ya bu oyuna da sakin kafa lazım :(

avatar

girdiğim yerden geri çıkamıyorum

avatar

bu oyun yıllarca sürecek gibi. ama çok keyiflii ..))
iki tane yeşil parlayan misket var elimde. plazma sharge yazıyor isimlerinde
3 tane karma fuse
bir tane kırmızı çatal gibi bi alet, 6 resim, bir tane coil diye ampule benzer birşey, 1 tanede loop stabiliser... bunlar her ne ise ne nerelerde kullanılacaksa bulucaz

avatar

nerdesin miss'lina

avatar

amaniin her düğme bi yere yolluyor

avatar

ah bi bilsem nerdeyim... ne zaman güzel bir oyun bulsam mutlaka çocuklar acıkır :( issyaan

avatar

benimkiler büyük.. kendi karınlarını doyuruyorlar ...)) Allah kolaylık versin

avatar

dön dolaş yoruldum. yarın bakarım. şimdilik hayrlı akşamlar.. kolay gelsin kalanlara

avatar

selam
dün bu siteye konmadan önce epey bir uğraştıydım, akşamdan sonra tekrar devam ederim. çok uzun süreceğe benzer.

avatar

inek kafatası olan heykellere eksik taşları doldurmak gerekiyormuş. bir tane eksiğim kaldı. yeşil taşlardanda 1 eksiğim var

avatar

oyunun gidişatını daha iyi anlatabilmek adına tekrar baştan başladım. adım adım, milim milim, ayrıntılı tarif etmeye çalışıcam.
oyunu ekranın ortasındaki dairesel ışıklı yere tıklayarak açıyoruz. ilk ekran 4 sağ yapıncaya kadar bir olayımız yok, buradan itibaren yerde döşeli raylar görüyoruz, kenerda taşlar var, üzerlerindeki küçük sarı noktalara mausla bakınca 1, 2, 3, 4 diye numaralanmış olduklarınız görüyoruz. 3 numaralı olanın üzerinde ipe bağlı bir çengel var. sağa doğru ilerleyince merdiven var merdivenden yukarı çıkıncası en tepeden şimşekli bir ışık küresi alıyoruz. merdivenin dibinde bir giriş var, girişim yenında bir mesaj portalı var, bakınca, ''enerji kaynağı. adımlarınıza dikkat edin.'' yazıyor. aşağoda bir makine var, kolunu itiyoruz çalışmıyor. yukarı çıktık, sağa ilerledik. bir duvarın önünde tepesi C şeklinde olan bir direk var. ışık küresini oraya takıyoruz, duvarın içinden diğer tarafa ışınlanabileceğimiz bir portal oluşuyor. sağa gidip kapıdan geçip üst kata çıkıyoruz. sağa gidiyoruz, docking schedual diye bir pano var. üzerinde lamba olan komidinin dibinden çanta alıyoruz. çanta topladığımız eşyaları gerektiğinde koyabilmeye yarıyor. daha sağda merdivenden aşağı iniliyor ama orada şimdilik bir numara yok, o yüzden en sağa gidiyoruz, duvarda büyükçe bir tüp şeklinde otomat var, önündeki mesaj panelinde, ''lütfen gemi kimlik numarasını girin.'' yazıyor. buraya bir şey takıp bir şey alıcaz belli ki.
tekrar sola gidelim. en solda kollan var, 1,2,3,4 diye numaralanmış bunlar da. 3 numaralı kolu çekiyoruz çünki onun şekli daha güzel. ayriyetten aşağıda 3 numaralı taşın üzerinde çengel var idi. diğerlerinin üzerinde yok idi. aşağıya inip duvarın önündeki portaldan tekrar diğerin diğer tarafına geçiyoruz. sola doğru gidince bir de ne görüyoruz, meğer oradaki merdiven yer değiştirip , çengelli taşın önüne gelmemiş mi? hep şarıpp hem sevinip neşe içinde merdivenden yukarı çıkıyoruz ve bambaşka bir mekana ulaşıyoruz. bir paktan küresel bir odaya girdiğimizde duvardan ''ID SHIP NUMBER'' yazılı bir taplet alıyoruz, yani, ''gemi kimlik numarası.'' tekrar daha önce gittiğimiz yere, işte o uzun tüp gibi olan şeyin oraya geri dönüp tableti o tüpe takıyoruz. ''bottle fuse'' ''şişe sigorta'' alıyoruz. tekrar geri dönüyoruz neşe içerisinde hani o yer altına inen bir kuyu bibi yere vaerdı ya? ''güç kaynağı'' olan yer. hani kolu inttiydik de çalışmadıydı ya. oraya bu yeni aldığımız aparatı takıp kolu itiyoruz. kablolardan akım geçmeye başlıyor. kablolar merdivene doğru çıkıyor biz de merdivenden çıkıyoruz. tablet aldığımız küresel oda aydınlanmış ve geçişler açılmış. ben burada önce sola gitmeyi tercih ettim, belli bir sebebi yok. sola gidincesi bir borudan geçip bir merdivene ulaşıyoruz. merdivenden çıkınca ilk sola devam edersek böyle periskop gibin bi periskopa ulaşıyoruz. onun önünde de 3 tane kol var. perikoptan bakınca pek bir şey görükmüyor, ama kolları çektiğimizde her kolun, periskopun görüntüsünde farlı eksenler oluşturduğunu hayretle görüyoruz. şimdilik bu eksenler ne işimize yarayacak bir fikrim yok. ben onlara x, y, z eksenleri demek istiyorum. siz isterseniz y, x z ya da başka bir şey diyebilirsiniz. paşa gönlünüze kalmış. bu arada duvarlarda ankesörlü telefonlar var, onlardan da bir numara göremedik henüz.

avatar

merdivene dönüp yukarı çıkıyoruz ve sağa gidiyoruz bir elektrikli panelin önüne geldiğimizde mausu yaklaştırınca ışıkları yanıyor. negzel. yerde duvara dayalı ''DOOR VALVE'' şeklinde bir kapı kolu alıyoruz. burada işimiz bitti gibi. geri dönüp küresel odaya geliyoruz bu kez sağdaki geçişe giriyoruz, bu kez yukarı bir merdiven var, çıktık. bu katta sola gittik, duvarda bir ekran, panel, yukarı çıkan bir merdiven var ama, üstü parmaklıkla kapatılmış, panele yaklaşınca, ''kaptanın kimlik kartını takın.'' diye meşaz yazıyor. bize öyle bir nesne verilmedi. hüsranla sola gidiyoruz duvarda gene bir panel, etkin değil çünki kırmızı ışık yanıyor. geri dönüp merdivenden inip sağa devam ediyoruz. satronat ya da dalgıç kıyafeti gibin bi şeyle karşılaşıyoruz. bize bir faydası yok, yukarı merdivenden devam, yeni bir kattayız. sağa gidince üzerinde kolu olmayan bir kapak görüyoruz. daha önce bulup yanımıza aldığımız ve böyle durumlar için sakladığımız kapı kolunu takıp çeviriyoruz, kapak açılıyor, açılan geçitten sağa ilerliyoruz, en sağda yine bir portal var. portala tıklayıncası başka model bir mekana geliyoruz. alttan merdivenle aşağıya iniyoruz, aşağıya ulaştığımızda bir kapak ve bir tahta merdiven var. kapağı açıp merdiveni aşağıya sarkıtıyoruz. merdivenden inince sürgülü bir kapı var, aşağıya doğru dar bir geçitten de iniliyor ama kör bir geçit bu, dibinde kırmızı bir nokta var ve onun da bir numarası yok. en iyisi kapının kalas sürgüsünü kaldırıp açıyoruz, aşağı kata iniyoruz. heykeller var, hemen kapının yanındakinde ''ST CHRISTOPHER'' ''aziz kristofır'' yazıyor. sola gidincesi kazan gibin gir kazan türü aygıta var ama onda da bir numara yok, kapıyı da kapatmışlar. sağa gidelim bari. şimdi en sağa gideyim önce ne varsa bakınayım, bakındım. kapağı açılan ve hiç bir numarası olmayan füze gibi bir nesne var. en sağda numara yok. bu arada bir dede heykeli daha var onda da, ''ST ALEXIUS OF ROME'' ''ROMALI AZİZ ALEKSİ'' yazıyor. şimdi esas olayımıza geliyoruz. ortada duran, sağ ve solunda melek heykelleri olan sunak gibi bir yer var. burası aslında bir portal.

avatar

şöyle çalışıyor, üzerinde 4 düğme var, üstteki 3 düğmeyi farklı şekillerde kombine ederek gitmek istenilen mekanı belirliyoruz. alttaki tek düğme ışınlanmayı sağlıyor. soldaki düğmeden başladık, şimdi bir sütunun tepesindeyiz, burada da yine aynı şekilde dizilmiş düğmeler var, eğer ışınlama düğmesine tek başına basarsak geldiğimiz yere geri dönüyoruz. şimdi sütundan aşağıya indik sola gittik, kırmızı tuğlalı bir girişe geldik, önündeki panelde ''storage unit 32/1'' yazıyor. içeri girdik, sol yapınca bir panel var ama etkin değil. sağ üstten kırmızı bir gizli nesne aldık. bu kez sağa gittik, aslında geri dönmüş olmamız gerekirken farklı bir yerdeyiz, burada da yerden ''VECTOR FINDER'' diye bir nesne alıyoruz. iki sol yaptım, bu kez farklı bir mekanizma var, üzeirndeki düğmeyi çevirebiliyoruz ama çalışmıyor. üzerinde hazneler var, ''KARMA FUSE'' yi buraya taktım, 3 tane daha lazım. bu bölümde işimiz bitti diye düşünüyorum çünkü artık ne tarafa gidersem gideyim, farklı bir şey bulamıyorum. o halde çıkışı bulup geri dönüyorum. sol taraf gitmeye gerek yok, kısır döngüye giriyoruz, çıkmaz sokak yani. sağa gidince ve indiğimiz sütunu geçince aşağıya nenen merdivenli kuyu var. panelinde ''royal storace facility no: 33 yazıyor. iniyoruz. odanın önündeki panelde de storage unit, 33/1 yazıyor. girdik. bu kez sağ yaptım, sağ köşede, radyo gibi şeyin arkasından daire şeklinde yeşil yanıp sönen ışıklı bir nesne aldık. ''LOOP STABILIZER'', tekrar sağ yaptık yerde bir ''KARMA FUSE'' daha bulduk. bu bölmeden de alacaklarımızı topladık, geri çıkıyoruz. yukarıda tekrar sağa ilerledik,

avatar

yeni bir odanın önüne geldik, bundaki panelde de, ''strage unit 33/2'' yazıyor. içeri girdik. sağ yaptık, bir ''KARMA FUSE'' daha bulduk. eğer girdikten sonra sol yaparsak daire şeklinde bir dairesel olayın olduğu bir mekanizma var duvarda. duvarın 4 bir köşesinde dairesel dairesellikler var, yani bölmeler. hani elimizde yeşil ışıklı dairesel bir nesne var ya hani, ''LOOP STABILISER''. işte onu bu bölmelere takıyoruz. bundan da toplam 4 adet lazım. bradan çıkıp sağa devam ediyoruz, bu kez ''storage unit 33/3'' teyiz. girdik sağ yaptık, bir daha sağ yaptık, çalışmayan mekanizma var. aşağı yukarı inip çıktıkça farklı mekanizmalar var, kırmızı ışıklar yanıyor, hiç biri etkin değil. şimdi bu oda biraz daha ayrıntı istiyor. öncelikle bu bölmede ilk kez bir yazılı not kağıdı buluyoruz. ikincisi içerideki mekanizmalardan biri diğerlerini etkin hale getiriyor. şöyle ki, üzerinde 1 nokta, 2 nokta, 3 nokta şeklinde işaretler ve çevirmeli düğmesi olan bir mekanizma. 1 nokta yönüne çevirince üzerinde 1 ışık olan panelde yeşil ışık yandı ve üzerindeki düğme etkin hale geldi. buradaki odaları deneme yanılma yoluyla bulmanızı öneririm, zaten fazla oda yok. kısa bir mola vericem.

avatar

şimdi bölümdeki bütün cihazları etkinleştirdim, üç ışıklı mekanizmanın ışıkları yeşil olmuş ve bölme açılmış, içinden yeşil ışıklı dairesel '' LOOP STABILIZER''dan bir tane daha aldım. buradan çıkıp üst bölüme çıkıyorum, ''torage unit 33/4'' teyim. burada girişte ızgara var, çıkışı bulmak kolay. 2 sol yaptım, ''KARMA FUSE'' buldum. karma fuseler tamam. yukarı çıktım, kolu sağa çevirdim. girişten sağ yapınca duvarda dairesel bir mekanizma var, o da bir kırmızı bir yeşil ışık yakmış. sanırım kolu sağa çevirince oldu. evet biraz daha dolaşırken aynı şekilde bir kol daha bulduk, onu da sağa çevirdik, şimdi iki yeşil yandı ve kapağını açtım, bir ''LOOP STABILISER'' daha bulduk. şimdi kırmızı tuğlalı yere dönüp ''KARMA FUSE'' leri yerine takıyoruz.ortadaki düğmeyi çeviriyoruz. çevirdik...ne oldu? bir şeyi bir şey yaptık ama neyi ne yaptık anlamış değilim. yani öyle olsa gerek. haha tamam. odalardan birindeki mekanizma açılmış. oradan da bir, ''LOOP STABILISER'' alıyoruz. çogzel. şimdi bunları da tamamlamış olduk. gidip sahibisine verelim. :)

avatar

''LOOP STABILISER''ları yerlerine takınca yeni bir portal oluştu. tıklayınca başka bir mekana geldik. ilk karşımıza çıkan kırık bir dairesel cam parçası var. belki de bir merceğin parçası. bilemiyorum. sol yaptım, megafonlu bir mekanizma var, çalışmıyor. 2 sol yaptım, duvarda kareli, ışıklı bir pano var. sol yaptım yine megafonlu arızalı aygıt. bir daha sol, bu kez iki tane. bunlarda altlarında işaretler var bir de farlı seviyelerde yeşil ışıklı kısımları var. sanırım iki tarafta da ışıkları bir şekilde aynı hizaya getirmek gerekiyor. odalarda dolaştıkça yine farklı mekanizmalarla karşılaşıyoruz. burada da biraz oyalanacağız sanırımsa. inceleyelim.

avatar

evet bu bölümde işler biraz karışık. şimdi mevafonlu mekanizmaların her birinde işaretler var. bir de çarklı bir mekanizma var. çarkın dört bir yanında ışıklar lar var. çarkı her çevirişimizde farklı bir yönünde ışık yeşil yanıyor. sağ, sol, alt, üst. çarkın altında da -II ,şareti var. çarkı çevirince iki tane megafon da ki ışıkların yerleri değişti. ışığı sola getirince aynı hizaya geldiler. soldaki megafonun altında -II, sağdakinin altında II- var. soldaki sola , sağdaki sağa dönük ve megafonların tutan kolların dirseklerinde de işaretler var. soldakinde O sağdakinde V. tekli megafonlarda da çevirmeli düğmeler var ve onlarda da aynı işaretler var. bir de kare şeklinde ve üzerinde 4 kırmızı ışık olan panel var. onun altında da II- işareti var. bir de iki kırmızı ışıklı panel var. onun da solunda O sağında V işareti var. sanırım onun da ortasında bölme var ve açıldığında içinden bir nesne çıkacak. incelemeye devam.

avatar

pardon bu arada yanlış bilgi vermişim. çarkın sağındaki ışık yeşil olduğunda megafonlardaki ışıklar aynı seviyeye geliyor ve aralarında bir kıvılcımlaşma oluyor, bağlantı oluyor. ama diğer mekanizmalarda bir şey değişmedi gibi.

avatar

selam bitinyalı. galiba ıı- işareti olanın üstündede dümen olmalı. önce onu bulmalıyız, sonra her ikisinide oldukları konumlarda ışınlarını yaktırmalıyız

avatar

buradan başarılı bir sonuç çıkmadı şimdilik. geri dönüp sütunun tepesine çıkıyorum ve farklı bir mekana gitmek üzere teleportu çalıştırıyorum. bu kez ortadaki düğmeye basıyorum. bu seferkinde teleport mısır pişirme kazanına benziyor...buradan sola gidiyorum. yine bir mekanizma var, bunun da solunda kırmızı saplı bir kol var, sağında da aynı koldan lazım ki sağ üstteki kulpu çekince mekanizma çalışsın. arayalım. sola gittik, panelde, ''matkabın iki tarafındaki kelepçeleri açın ki matkap kaldırılabilsin.'' yazıyor. bir de kol burada var ama çalışmıyor. kelepçenin kolunu aramaya devam. sola gittik ve onu kayaya saplanmış bir halde bulduk. coşkulu bir sevince kapılıyoruz ve yeni bulduğumuz nesneyi bir an önce kullanmak için sabırsızlanıyoruz. ama o ne. kelepçeleri çözdüğümüz halde aleti çalıştıramadık. sağa gidelim. gittik yer altına indik, ''RANGE CONFIRMATOR'' denen bir obje bulduk. böyle sopa gibin, yeşil ışıklı topuz gibin bi şey. solda da gene bir mekanizma, onun panelinde de, ''kapağı çalıştırabilmek için tüm range confirmatorlara güç verin.'' diyor. iyi de bu aleti kullanabileceğimiz bir olay yok bu civarda. ne yapalım başka bir yere mi ışınlanalım şimdi. karnım da acıktı. insan şuraya iki sandiviç döner felan bi şey koyar. transmissörle, stabilizörle karın doymuyor sonuçta.

avatar

evet, sayın nurdan. ben de öyle düşünmüştüm. bu arada ben de ilk başladığımda böyle rasgele gidip gelmiştim oraya buraya, o yüzden ortam karıştı, neyin nerede olduğunu şaşırdım. baştan başladım ki daha sistemli çalışayım ve mekan ve nesneleri aradığımda kolayca bulayım. melela o ''VECTOR FINDER'' denen nesnelerden daha önce oynadığımda epeyce bulup yerlerine takmıştım ama şu ana kadar 1 tane buldum.

avatar

şimdi şu ''RANGE CONFIRMATOR'' nesnesinin bağlı bulunduğu üniteyi arayım ama sırayı da bozmadan gideyim. o yüzden teleportumuzla bu kez farklı bir mekana gidiyorum. bu seferki en sağdaki düğmenin götürdüğü mekan. evet, bu seferki de piramit şeklinde.

avatar

bu bölümden de ekmek çıkmadı. anubis kafalı büstler var, çevirince mekanların yön ve konumları değişiyor. buradan çıkıp farklı bir mekana teleport oluyorum. tekrar en baştaki teleport noktasına dönüyorum. bu arada hani şu ankesörlü telefonların olduğu bölüm vardı ya. oraya tekrar dönünce solda yerde ''LADDER PISTON'' u buldum. gözümden kaçmış. neyse yukarı çıkıp bir bakınayım. hatta kısa bir ara vereyim.

avatar

Bitinyalı, o anobislerin olduğu yerde duvarlarda 2 mekanizma var, birinin sağında ve solunda küçük çarklar var zaten. buraya kadar geldiğine göre büyük çarkıda bulmuş olmalısın. onuda ortaya yerleştirince yan merdivenin alt kapağı açılıyor, farklı boyuta kapı açılıyor. diğer mekanizmanında küçük ve büyük çarklarını bulmak lazım. küçükleri buldum ama büyüğü bulamadım hala

avatar

yeşil parlayan bilyelerin sonuncusunu orta ve sağdakini tıkladığımda gittiğim yerin en sonunda buldum

avatar

değişen bir şey olmadı. yeşil bilyeyi yerine taktım, lazerli kapı açıldı, az ilerde başka kapı ve panel var, kapı açılmadı.

avatar

Panelde S.H.I.V.A. yazıyor. bu yazıyı daha öncede görmüştüm. paneldeki ibreyi yer değiştirip diğer yere gittim. bu kezde ordaki kapak kapnmış. ara bölmelerde geçiş yolları var ama onlarda lazer korumalı. korumayı kaldırmanın yolunu arıyorum

avatar

şimdide secrets diye birşey çıktı. kırmızı bilye. bir tane bulabildim henüz. bitanede girişteki mazende görmüş alamamıştım. toplam 10 tane olacakmış.

avatar

oyunu daha küçük yapsalarmış mikroskop altında oynardık

avatar

oyunun paralı versiyonu var, onu satın alırsanız tam ekran modunda oynanabiliyor.
secrets denen küçük kırmızı bilyelerin oyunun gidişatıyla ilgili bir işlevi yok. yapımcının oyuna kattığı bir espri. oyunun muhtelif yerlerine gizlenmiş. bunları bulmak biraz şans ve iyi bir görüş kabiliyeti işi. ben de bir tane kırmızı tuğlalı girişi olan bölümde bulmuştum, bir tane de dar, kör kuyu gibi yerde gördüm ama alınmıyor.

avatar

bitirene ödül varsa alalım yoksa cümle alem güler bize

avatar

explorer chip diye küçük bir parça ve portal shage diye bir parça buldum. ayrıca anubislerin orda gereken çarkıda buldum. sadece en alt düğmeye basarak gidilen başlangıç yerinin alt katında parçaları eksik olan bir portal var. portal sharge oraya takıldı. eksik olan parçalardan birinide taktım, iki tane daha lazım. inşallah sona gelebilirsem baştan sona detaylı anlatım yapabilirim. ama şu anda detay zor, herpsi karıştı çünkü

avatar

eksik iki parçayıda buldum. çalıştı. başka bir boyut... elimde sadece 1 pil kaldı. onu nereye takacağımı bir türlü bulamadım. bulan var mııııı?

avatar

33/2 'de gerekli dümen kolunu buldum ama ayarlayamadım. elimde 2 pearl(inci), 4 tane fuse, 4 tane taş küp ve 1 ışık küresi var. gidip o ışıklı küreyi kullanacağım yeri bulayım en iyisi

avatar

fuse' lar üstünde 4 tane kırmızı düğme olan büyükmakinelere takılıyormuş. her birini bulup tek tek takmak lazım. her fuse takıldğında ışık yeşile dönüyor.. biraz molaa. sonra devam ederim

avatar

pearl yani inci taneleri radyo gibin bir kutumsu kutular var iki tane, onlara takılıyor karşılığında '' secrets'' denen kırmızı boncuklardan alınıyor. ben de şimdi o fuselerin 3'ünü taktım da, 1 tanesi neredeydi onu bilemedim. o kadar çok yeni yer açıldı ki dön baba dönüyorum. bu arada ben de ''PLASMA COIL'' diye yeşil bir ampulümsü ampul buldum. nerede buldum? işte orası da tam bir muamma. haa şu hani bi tane vana bulup yerine taktısanız. o megafon gibi şeyler var ya. onların ışıkları tam hizada olmalı. o iki vanayı çevirerek ışıkları aynı hizaya getiriyoruz. bunu başarınca tekli megafonlarda ışık yanıyor ve dümesi çevriliyor. sonra kolları ayarlayarak başka bir noktada tekrar ışıkları aynı hizaya getiriyoruz, öbür megafonun da ışığı yanıyor, onun da düğmesini çeviriyoruz. o bir tane kapalı kapak var açılıyor içinden bir şey mi ne çıkıyor galiba. unuttum şimdi. o da mühim bi şey tabi ama ne olduğunu hatırlayamıyorum.

avatar

haa, bir tane de ''LONG STICK'' diye uzun bir sopa var elimde. onu da storage unit 33/4 te bulmuştum, henüz kullanabileceğim bir yer bulamadım. storage unit 33/4 teleportun sol düğmesiyle gidilen yerde sağdan 4'üncü ekranda üst kattaki bölme.

avatar

bitinyalı, pil'i nerede kullandın?

avatar

pili hani başlangıç noktasından merdivenle bir yere çıkıyoruz ya, orada dalgıç mı astırnot elbisesi mi ne var, oradan sola dönüp merdivenden çıkıyoruz. en solda kırmızı ışıklı bir panel var. oraya takıyoruz. aynı odada kaptanın ID kartının takılacağı bir panel var.

avatar

karma stabiliser diye birşey aldım. onu makinede sanırım şarj yaptı. sonra
oox
o portalında solda açılan ama bir türlü ilerleyemediğimiz mavi merdivenin sonunda, havada boş duran taşlara değdirince 1 spiral birde tıle D diye bir parça aldım. bu tıle' ın A, B ve C' side bulunacak

avatar

o karma stabilizör bütün dağınık taşları bir araya geiriyor. tile a,b, ve c'yide bulup ilk başta merdiveni açtığımız odaya dönüyoruz, orda alt kata inip merdivenide birleştirtiyoruz. açılan yolda kapıya bu tıle'ları yerleştiriyoruz. ilerde ıd kartı buldum. bu oyun bitecek gibi değil.. yeni yeni parçalar bulundu yine

avatar

bitinyalı, o sırık, bulduğum metal spiralle birleşti ve en başta kuyuda duran ve alamadığımız kırmızı secret' i aldık.

avatar

oyun bitiyor da, bitirmesi uzun sürüyor. ben biraz amerikan yardımıyla 1 haftada bitirebildim dün gece itibariyle. amerikan yardımı aldığım kısımları söylemeyim diyorum ama, aklımın ucundan bile geçmeyen püf noktaları var. bir de unutkanlık baş gösteriyor bir süre sonra, nerede ne vardı unutuyorum. hatırlamak için yardım aldım. yoksa 1 ay bu oyunla uğraşırdım.

avatar

4 kez amerikan yardımı aldım sanırım, hadi 5 olsun.:)

avatar

gerçekten efsaneye efsanevi bir final yapmış mateusz skutnik. kendisine emekleri için teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum.

avatar

oyunun paralı versiyonu ticari amaçlı değil, şöyle ki. sadece ''gönlünüzden ne koparsa.'' anlayışıyla oluşturulmuş bir yardımlaşma olayı. emeğimize ve gelecekteki işlerimize sevnlerimiz ve takipçilerimiz tarafından yapılan küçük maddi katkılar.
5 dolar. :) kaldı ki, oyunu küçük ekranda da olsa bedava oynuyoruz. :)

avatar

başlangıçta sizlere oyunun gidişatını ayrıntılı anlatmayı denedim ama, bir süre sonra yordu beni. kusuruma bakmayın, sürdüremedim.

Lütfen diğer oyunculara yardım etmek için yorumlarınızı, çözümlerinizi ve ipuçlarınızı paylaşınız. Ayrıca yeni oyun duyurularını email aracılığıyla almak için oyun duyurularına abone olmayı unutmayın

Abone Ol
EmoticonEmoticon

Bu sitedeki bütün oyunların her hakkı oyunları geliştiren oyun sahiplerine aittir. Copyright © Oda Oyunları 24.
 

Start typing and press Enter to search