Dan Efran tarafından yapılma yeni bir macera o yunu daha The Sand Boxes oyunda gerekenleri yapıp oyunu bitirmeye çalışıyoruz Kolay gelsin herkese arkadaşlar Oynamak için tıklayın
selam notu yazan kişi yılanlı anahtarla mağaraya girmiş,fakat anahtar kapıyı içeriden açmıyormuş,bu notu başkalarının bulmasını umut ederek içerideki bir yeraltı nehrine bırakmış. yılanlı anahtarı da nota eklemiş,''ana kampa gidin oradaki kasadan kuşlu kutuyu açmayı deneyin,belki başka anahtarlar bulabilirsiniz'' diyor ya da başka kutular bulmak için kazı yapmalıymışız. ''acele edin çok az yiyeceğim kaldı,karanlıkta da acaip tuhaf sesler geliyor...''
siyah kitapta quipu sisteminden bahsediyor Quipu ya da khipu (veya bir diğer adıyla "konuşma düğümleri") quechua dilinde « düğüm » ve « hesap » anlamına gelmekte olup, İnka İmparatorluğu’nda ve And Dağları bölgesindeki İnka-öncesi topluluklarda kullanılan bir kayıt ve hesap sistemidir.
Terim günümüzde İnka yönetiminin imparatorluk halkına ve ekonomosine ilişkin istatistiki verilerin sayımı için kullandığı araçları ifade etmek üzere de kullanılmaktadır. Yazıya sahip olmayan İnka yönetimi doğal sayıları çeşitli renklerdeki sicimler üzerine düğüm silsileleri oluşturma yoluyla temsil etmekteydi ki, bu işaretler bütününe quipu adı verilir. Quipu sistemiyle tarihi olaylar da kaydedilebilmekteydi.
kulübelerden geriye yola çıktım,sola gittim,ileri,sağ,ileri gidince bir kazı alanına geldim,dedektörle kazı alanından yılan resimli bir kutu buldum,yılan resminin parçaları hareket ediyor ama,çeviremedim
geri çıktım,sola gidice mağaranın kapısına geldim,içeri girmedim geri döndüm,kitaptaki düğüm resimlerine göre sandığın kilidini denedim sonuç alamadım,(tekli düğümleri onar onar sayıp sıralı düğümleri tek olarak düşündüm, 27,35,15 gibi)yılanlı kutunun soldaki yuvarlak parçasını sola doğru zorlayıp mausu basılı tutunca kendi kendine hareket ediyor,biraz bekleyince kendi kendine döndü,ağzındaki dişleri içeri kaydırınca diğer yuvarlak parça da dönüyor,alt dişleri de içeri giriyor
kitaptaki düğümlere göreymiş kilidin şifresi: 27,35 ama,biraz çetrefilli 0 dan başlayıp çarkı 3 kez saat yönünde tam tur çeviriyoruz,0 dan sonra 27 ye getiriyoruz,çarkın etrafındaki çerçeveye tıklayınca hafif hareket ediyor,aynı yerden saat yönünün tersine çeviriyoruz,35i geçip bir tur daha 35 e kadar çeviriyoruz,çerçeveye tıklayınca sandık açılıyor,içinden kuş figürü çıkıyor,o da ayrı bi bulmaca
yılanlı kutuyu da açtım oynarken moynarken,bir anahtar daha :)
Lütfen diğer oyunculara yardım etmek için yorumlarınızı, çözümlerinizi ve ipuçlarınızı paylaşınız. Ayrıca yeni oyun duyurularını email aracılığıyla almak için oyun duyurularına abone olmayı unutmayın
19 yorum
selam
ilk ekrandan resim aldım.
2.ekranda ilk evin ordan mala ve bir cihaz aldım.aynı ekranda 2. eve girdim.kilitli bir sandık var.siyah bir defter aldım.
ilk ekrandan aldığım şey kutu gibi birşeymiş.Bıyıkları sağa ve sola kaldırdım.alt dişleri çekince açıldı.içinden kağıt ve kol parçası aldım.
aldığım kol parçası ile mağaraya tıkladım ve açıldı.içeri girdim,kapı kapandı ve oyun sonlandı.
sanırım içeri girmemeliydim....
slmm kımse var mı
selam
notu yazan kişi yılanlı anahtarla mağaraya girmiş,fakat anahtar kapıyı içeriden açmıyormuş,bu notu başkalarının bulmasını umut ederek içerideki bir yeraltı nehrine bırakmış.
yılanlı anahtarı da nota eklemiş,''ana kampa gidin oradaki kasadan kuşlu kutuyu açmayı deneyin,belki başka anahtarlar bulabilirsiniz'' diyor ya da başka kutular bulmak için kazı yapmalıymışız.
''acele edin çok az yiyeceğim kaldı,karanlıkta da acaip tuhaf sesler geliyor...''
siyah kitapta quipu sisteminden bahsediyor
Quipu ya da khipu (veya bir diğer adıyla "konuşma düğümleri") quechua dilinde « düğüm » ve « hesap » anlamına gelmekte olup, İnka İmparatorluğu’nda ve And Dağları bölgesindeki İnka-öncesi topluluklarda kullanılan bir kayıt ve hesap sistemidir.
Terim günümüzde İnka yönetiminin imparatorluk halkına ve ekonomosine ilişkin istatistiki verilerin sayımı için kullandığı araçları ifade etmek üzere de kullanılmaktadır. Yazıya sahip olmayan İnka yönetimi doğal sayıları çeşitli renklerdeki sicimler üzerine düğüm silsileleri oluşturma yoluyla temsil etmekteydi ki, bu işaretler bütününe quipu adı verilir. Quipu sistemiyle tarihi olaylar da kaydedilebilmekteydi.
kulübelerden geriye yola çıktım,sola gittim,ileri,sağ,ileri gidince bir kazı alanına geldim,dedektörle kazı alanından yılan resimli bir kutu buldum,yılan resminin parçaları hareket ediyor ama,çeviremedim
geri çıktım,sola gidice mağaranın kapısına geldim,içeri girmedim geri döndüm,kitaptaki düğüm resimlerine göre sandığın kilidini denedim sonuç alamadım,(tekli düğümleri onar onar sayıp sıralı düğümleri tek olarak düşündüm,
27,35,15 gibi)yılanlı kutunun soldaki yuvarlak parçasını sola doğru zorlayıp mausu basılı tutunca kendi kendine hareket ediyor,biraz bekleyince kendi kendine döndü,ağzındaki dişleri içeri kaydırınca diğer yuvarlak parça da dönüyor,alt dişleri de içeri giriyor
başka da bi şey olmadı
ekrandan çıkınca eski haline dönüyor
yılanın boynuzunu yukarı kaldırınca dönüyormuş sol yuvarlak,başka ne numarası var çözemedim
kitaptaki düğümlere göreymiş kilidin şifresi:
27,35
ama,biraz çetrefilli
0 dan başlayıp çarkı 3 kez saat yönünde tam tur çeviriyoruz,0 dan sonra 27 ye getiriyoruz,çarkın etrafındaki çerçeveye tıklayınca hafif hareket ediyor,aynı yerden saat yönünün tersine çeviriyoruz,35i geçip bir tur daha 35 e kadar çeviriyoruz,çerçeveye tıklayınca sandık açılıyor,içinden kuş figürü çıkıyor,o da ayrı bi bulmaca
kilidi birazcık amarikan yardımıyla açtım onu da söyleyim :D
kuşun ayak parmaklarını ayağını kuyruğunu gagasını şey edip açıyoruz,içinden anahtar çıkıyor
sanırımsa artık mağaraya girebiliriz
yılanlı kutuyu da açtım oynarken moynarken,bir anahtar daha :)
Lütfen diğer oyunculara yardım etmek için yorumlarınızı, çözümlerinizi ve ipuçlarınızı paylaşınız. Ayrıca yeni oyun duyurularını email aracılığıyla almak için oyun duyurularına abone olmayı unutmayın
Abone Ol
EmoticonEmoticon