Asylum - Die Anstalt Alman yapımı olan bu oyunda bir terapist olarak hasta olanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bu amaçla gerekenleri yapmamız gerekiyor.
Oyunla ilgili Notlar ve Başlangıç: Oyun aşağıdaki linkten düzgün olarak açılıyor: http://www.parapluesch.de/whiskystore/test.htm Oyunun adı, "The Asylum, psychiatric clinic for abused cuddly toys, a terapy game/Tımarhane, incitilmiş pofuduk oyuncaklar için psikiyatri kliniği, bir terapi oyunu". Oyunda, tımarhanedesiniz ve hastalarınızı (yani oyuncakları) terapiyle tedavi eden doktorsunuz (oynanırken kendilerini koruyamadıkları için kimi zaman gördükleri şiddet ve kötü muamele sonucu incinen oyuncakların zamanla psikolojileri bozulmuş ve terapi görmeleri gerek, hepsinin ayrı bir komik hikayesi var). Bayraklardan istediğiniz dil seçeneğini seçip oyuna başlayın: almanca, ingilizce, fransızca, ispanyolca, italyanca. Timsah kafasını sağa sola çevirince oyun yüklenmeye başlayacak. "skip intro"ya tıklayıp oyunun başındaki konuşmaları geçebilirsiniz. Oyuna farklı çözümler bulabilirsiniz. İşe yarayan birden çok çözüm var ama ana hatlar hep aynı. Her doktorun tedavi yöntemi başka olabilir yani. Psikoloji terimleri için google'dan sözlük aratmanızı tavsiye ederim. Her hastadan önce mutlaka "professional assistance" bölümünü okuyun ve ipuçlarına göre tedavi uygulayın. 1)Kapıya tıkla ve hastaneden içeri gir. (Sağ üst köşedeki menü seçeneklerinin açıklaması: entrance/giriş, nurses' station/hemşire odası (resepsiyon), patients lounge/hastalar için bekleme salonu, therapy room/terapi odası) 2)Üzerinde "Arztebuch/doktorlar kitabı" (yani, "doktorların hasta takip defteri") yazan yere tıkla. 3)Defteri açınca sağ yeşil okla sayfaları çevirince veya "scroll to page"in altındaki sayfalara tıklayınca, oyunu daha önceden oynayanların oyun hakkındaki yorumları yer alıyor (oyuncakları tedavi ettikleri için dr. olarak yorum bırakmışlar, türkiye'den de birkaç isim var. "Make an entry" yazısına tıklayıp isterseniz siz de not bırakabilirsiniz). Kırmızı ayraca tıklayıp defterin başlangıcına gidebilirsiniz. "medical forum"a tıklayınca oyunla ilgili forum sitesine ulaşılıyor. "medical newsletter"a tıklayınca e-posta adresi bırakıp oyunla ilgili bilgi alınıyor. Alttaki e-posta (kindermann@Parapluesch.de) oyunu yapan firmaya ait. Kapıya tıklayıp defter ekranını kapatın. 4)"Info-board/mesaj panosu" yazan yere tıklayın ve okuyun. 5)Masadaki kartpostala tıklayıp akadaşınıza oyunun bir bölümünü e-kartpost olarak gönderebiliyorsunuz. 6)Hemşireyle konuş, 3 soruyu da sor. 1. soruda işin hakkında bilgi al. 2. soruda tımarhane hakkında bilgi al. 3. soruda nasıl oyuncak satın alacağını öğren. 7)Terapi odasındaki yatağın altında şok cihazı var, sadece gerekli olan durumlarda kullanıyoruz. HİPOPOTAM "LILO": 1) Hasta salonundaki hipopotama tıklayın (sol üst köşedeki sayılar bitince bölüm yüklenmiş oluyor), tekrar hipopotama tıklayıp bölümü başlatın. Otomatik olarak terapi odasına geçeceksiniz. 2)Duvardaki resme tıklayınca "Sigmund Freud, 1857-1949" yazıyor. Cursor'ı not kağıdına doğru götür ve kağıdı gör. Kağıtta "hastaya uygulanacak tedavi şekilleri, kriz hattı, profesyonel yardım, hastayı satın al" gibi bölümler var. 3)Kağıttaki "professional assistance/profesyonel yardım"ı tıkla ve hasta hakkında bilgi edin. Hipopotam Lilo birkaç aydır hiç konuşmadan sürekli elindeki ahşap bulmacayı çözmeye çalışıyor ve sahibiyle de iletişim kurmuyor. (Not: Hastalara doğru tedavi uyguladıkça kağıttaki yeşil "iyileşme süreci" çizgisi artıyor) 4)"Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Hipnoz ile Lilo'yu uyutup bilinç altına girin. Lilo hipnozdan, aylardır çözemediği bulmacanın cevabını bulmuş şekilde uyanacak. 6)"play therapy/oyun terapisi" uygula. Lilo'ya oyuncak olarak "tetris" verin. Lilo, tetris'in arka kapağını çıkarınca "motivation therapy/motivasyon tedavisi" uygulayın. Teyp dinletin. Lilo, kapağı yerine takmayı başaracak. Kapağı tekrar yerinden çıkartmadan "dream analysis/rüya analizi" uygula. 7)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Doktor eline çorap takıp Lilo'yla iletişim kurmaya çalışacak. Fakat Lilo henüz konuşmayı reddediyor (çünkü konuşması için ağzını açması gerek). 8)"paint therapy/resim terapisi" uygula ve Lilo, olayla ilgili bir resim çizecek. 9)"musicotheray/müzikle tedavi uygula. 10)"play therapy/oyun terapisi" uygula. Lilo, oyuncağın çıkardığı sesi okuldaki teneffüs ziline benzetecek. 11)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Lilo'dan çıkan eşyaları kutuya doldur. Lilo, kırmızı kalpler olan pembe defteri gösterip konuşuyor. 12)"crisis line/kriz hattı"nı kullan. Lilo artık konuşmayı reddetmediği için (çünkü eskiden ağzını tekrar açarsa yine sahibi ağzına kopya veya başka birşey saklar diye korkuyordu) telefonla sahibini arayacak. (Hipopotam Lilo, aslında cüzdan olarak kullanılan bir oyuncak. Sahibi olan çocuk, matematik sınavında kopya kağıtlarını Lilo'nun ağzına saklıyor ve öğretmen de oyuncak çanta Lilo'nun ağzındaki kopyaları buluyor, o sinirle Lilo'yu hırpalayıp kopyaları çıkarıyor ve çocuğun sınav kağıdını alıyor.) 13)Lilo tedavi oldu, sahibi almaya gelecek. (Tedavi edilmeyi bekleyen diğer oyuncakların arkasındaki kapıdan Lilo iyileşmiş bir şekilde sahibiyle gidecek). TİMSAH "KROKO": 1)Timsah "Kroko"yu seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Kroko, karton kutunun içinde "bu ürün bize ait değildir" diye ihbarda bulunan mağazanın arka tarafında bulunmuş. Evsiz ve korkmuş olduğu söylenebilir. Özgüven verecek bir tedavi uygulanabilir. 2)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Kroko'yla iletişim kurmaya çalışacak. 3)"administration of drugs"/ilaçla tedavi uygula. Kroko ilaçların etkisiyle sakinleşecek ve halisünasyonlar görecek. 4)"dream analysis/rüya analizi" uygula ve Kroko'nun korkularını ortaya çıkar. 5)Kroko'da özgüven eksikliği var. Bunun için "motivation training/motivasyon eğitimi" uygula. Motivasyon kasetinden Kroko'ya "sen bir serçe değil, kartalsın, kanatlarını aç ve yüksel" vb. cümleler dinlet. 6)"paint therapy/resim terapisi" uygula. 7)"musicotherapy/müzikle tedavi" uygula. Kroko, flüt çalacak. 8)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Bu kez yükselen özgüveni sayesinde Kroko su korkusunu yenmeye çalışacak. 9)"desensitation" uygula. (Kroko aslında sıcak su torbası olarak kullanılan bir oyuncak. Sahibi olan kadın, Kroko'nun içindeki sıcak su torbasını çıkarıyor ve Kroko'yu paspas olarak kullanıyor. O günden beri Kroko sudan korktuğu için sıcak su torbasını taşıyamıyor) 10)"rorsache test/mürekkep testi" uygula. 10)"dream analysis/rüya analizi uygula ve Kroko'ya sıcak su torbasını geri ver. Kroko, tedavi oluyor. KAPLUMBAĞA "DUB": 1)Kaplumbağayı seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Kaplumbağanın sahibinin sağlık kulübü var. Sahibi kaplumbağayı yürüyen merdivende unutmuş. Yavaşlığından ve fit olamamaktan komplekse giren kaplumbağa o günden sonra hiç durmadan spor yapıyor. Kaplumbağanın hiperaktifliğini ve zaman takıntısını engelleyecek bir tedavi uygulanmalı. 2)"Dream Analysis/rüya analizi" uygulayın. Hipnoz ile Dub'u uyutup bilinç altına girin. 3)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Dub'la iletişim kurmaya çalışacak. 4)"administration of drugs/ilaçla tedavi" uygula. Dub, ilaçların etkisiyle kendinden geçecek. 5)Dub kendinden geçince, "Confiscate/alı koymaya" tıkla ve kronometrisini al. 6)"dream analysis/rüya analizi" uygula ve Dub'ın atlama ipini al. 7)Yatağın altındaki elektro şok aletine tıkla ve Dub'ı hayaller aleminden gerçek hayata döndürmek için şok tedavi uygula. 8)"exercise therapy/jimnastik tedavisi" uygula ve Dub'a balon ver. Dub, patlatana kadar balonla oynayacak. 9)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Dub, kabuğunu çıkaracak, (aynı spor salonlarında aynada sürekli fazla kilosu olup olmadığına bakanlar gibi) kilo fazlası var mı diye bakacak ve kabuğundan kum çıkarıp kendine bu sefer de kum saati yapacak. 10)Tekrar "exercise therapy" uygula. İpi tekrar ver. Meğer sporcu sahibi uçağa yetişmek için Dub'ı sırtına alıp havaalanı terminalinde son sürat koşarken onu yandaki yürüyen merdivene düşürmüş ve uçağa yetişmek zorunda olduğu için hemen alamamış. Dub da birkaç hafta orada dönüp durmuş ve bu olay psikolojisini bozmuş. Neden bu kadar yavaş olduğunu anlamıyor ve bunu kompleks haline getirmiş. Spor salonunda sürekli koşu bantına çıkıp "süper kaplumbağa" olmaya çalışmış. Dub ağlayarak bunları anlatırken kutudaki mendiller bitecek. 11)Kutudaki tüm mendiller bitince tekrar "dream analysis/rüya analizi" uygula. Dub artık fit olmasa da böyle bir durumda ne yapması gerektiğini biliyor. Hiç hareket etmese de yürüyen merdiven onu gideceği yere götürecektir. Dub, tedavi oluyor. YILAN "SLY": 1)Yılan Sly'ı seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Yılan Sly getirildiğinde tamamen düğümler içindeymiş. Bir kamyon şoförü tarafından yol üzerinde bulunmuş. Hastanın gelişmiş hayal gücünü törpüleyici bir metod kullanılmalı. 2)"administration of drugs"/ilaçla tedavi uygula. Sly, ilaçların etkisiyle sakinleşecek ve kuyruğuna saklanan beyaz farelerle ilgili halisünasyon görecek. 3)"Dream Analysis/rüya analizi" uygulayın. Hipnoz ile Sly'ı uyutup bilinç altına girin. Yılanın kuyruğuyla ilgili bir sorunu var. 4)"musicotherapy/müzikle tedavi" uygula. Müzik aleti olarak çıngırak ver. 5)2 kez "therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. 1.'de çıngırağı çalacak, 2.'de hem çalıp hem oynayacak. 6)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Sly ağaçtayken kuyruğundan adam bir hap alıyor. 7)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Sahibi Sly'ın kuyruğuna hap ve toz halinde uyuşturucu saklamış, polis peşlerine düşünce de onu yola fırlatmış. Yoldan geçen bir araba kuyruğunu ezmiş ve Sly uyuşturcular yüzünde sürekli halisünasyonlar görmeye başlamış. Doktor kuyruğunu incelerken Sly'ın kuyruğundaki maddelerden etkileniyor ve terapi halisünasyonlar içerisinde devam ediyor. 8)"surgery/ameliyat" yap. Doktor, Sly'ın kuyruğundan uyuşturucuları çıkartacak ve yerine çıngıraktaki ses çıkaran minik topları koyacak ve Sly'ın kuyruğundan artık çıngırak sesi çıkacak. Sly tedavi oluyor, doktor da kendine geliyor. KUZU "DOLLY": 1)Kuzu Dolly'i seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Dolly bir anaokulunda bulunmuş. Kuzudan beklenmeyecek sebepsiz ve ani öfkeleri var. Hakkında "kuzu" olduğu dışında çok az bilgiye sahibiz. Aşağılık kompleksi olduğu düşünülüyor. 2)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Dolly'le iletişim kurmaya çalışacak. 3)"Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Hipnoz ile Dolly'i uyutup bilinç altına girin. Burunluk takan bir hipopotam görecek ve hipnozdan uyanacak. 4)Tekrar "therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Aynadaki görüntüsünü gerçek sanıp aynayı kıracak. 5)"occupational therapy/mesleki terapi" uygula. Dolly, kendisine yünden "burunluk" örecek. 6)Tekrar "Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Yerde kemik bulup uyanacak. Dolly'nin içindeki kurt dışarı çıkacak. 7)"administration of drugs/ilaçla tedavi" uygula ve Dolly'i sakinleştir. Dolly'i kemikle ilgili öfkelendiren birşey var (kemik ona köpeği hatırlatıyor). 8)Tekrar "occupational therapy/mesleki terapi" uygula. Tekrar kendine yünden burunluk örecek. 9)Tekrar "Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Meğer sahibi Dolly'i kurt köpeğiyle oynarken kullanmış. Dolly'i fırlatıp, kurt köpeğine geri getirtip oyun oynatıyormuş. 10)"trigger stimulus/uyarı tetikleyici" yöntemini uygula. Dolly'nin önüne kemik koy ve kurt köpeğini sevmesini iste. Dolly'nin içindeki kurt dışarı çıkacak. Dolly, ördüğü burunluğu köpeğe ağızlık gibi takacak ve daha sonra korkmadan köpeği sevecek. Dolly tedavi oldu. Oyunun Sonu: Tüm oyuncaklar tedavi oldu. İlgilenenler için: Ekranın sağ üst köşesindeki menüden "therapy room/terapi odası"nı seçip "buy..../.... satın al" seçeneğinden istediğiniz kahramanın peluş oyuncağını satın alabiliyorsunuz. (ayrıntılı bilgi için www.schmancytoys.com)
Lütfen diğer oyunculara yardım etmek için yorumlarınızı, çözümlerinizi ve ipuçlarınızı paylaşınız. Ayrıca yeni oyun duyurularını email aracılığıyla almak için oyun duyurularına abone olmayı unutmayın
1 yorum:
Oyunla ilgili Notlar ve Başlangıç:
Oyun aşağıdaki linkten düzgün olarak açılıyor:
http://www.parapluesch.de/whiskystore/test.htm
Oyunun adı, "The Asylum, psychiatric clinic for abused cuddly toys, a terapy game/Tımarhane, incitilmiş pofuduk oyuncaklar için psikiyatri kliniği, bir terapi oyunu". Oyunda, tımarhanedesiniz ve hastalarınızı (yani oyuncakları) terapiyle tedavi eden doktorsunuz (oynanırken kendilerini koruyamadıkları için kimi zaman gördükleri şiddet ve kötü muamele sonucu incinen oyuncakların zamanla psikolojileri bozulmuş ve terapi görmeleri gerek, hepsinin ayrı bir komik hikayesi var).
Bayraklardan istediğiniz dil seçeneğini seçip oyuna başlayın: almanca, ingilizce, fransızca, ispanyolca, italyanca. Timsah kafasını sağa sola çevirince oyun yüklenmeye başlayacak. "skip intro"ya tıklayıp oyunun başındaki konuşmaları geçebilirsiniz. Oyuna farklı çözümler bulabilirsiniz. İşe yarayan birden çok çözüm var ama ana hatlar hep aynı. Her doktorun tedavi yöntemi başka olabilir yani. Psikoloji terimleri için google'dan sözlük aratmanızı tavsiye ederim. Her hastadan önce mutlaka "professional assistance" bölümünü okuyun ve ipuçlarına göre tedavi uygulayın.
1)Kapıya tıkla ve hastaneden içeri gir. (Sağ üst köşedeki menü seçeneklerinin açıklaması: entrance/giriş, nurses' station/hemşire odası (resepsiyon), patients lounge/hastalar için bekleme salonu, therapy room/terapi odası)
2)Üzerinde "Arztebuch/doktorlar kitabı" (yani, "doktorların hasta takip defteri") yazan yere tıkla.
3)Defteri açınca sağ yeşil okla sayfaları çevirince veya "scroll to page"in altındaki sayfalara tıklayınca, oyunu daha önceden oynayanların oyun hakkındaki yorumları yer alıyor (oyuncakları tedavi ettikleri için dr. olarak yorum bırakmışlar, türkiye'den de birkaç isim var. "Make an entry" yazısına tıklayıp isterseniz siz de not bırakabilirsiniz). Kırmızı ayraca tıklayıp defterin başlangıcına gidebilirsiniz. "medical forum"a tıklayınca oyunla ilgili forum sitesine ulaşılıyor. "medical newsletter"a tıklayınca e-posta adresi bırakıp oyunla ilgili bilgi alınıyor. Alttaki e-posta (kindermann@Parapluesch.de) oyunu yapan firmaya ait. Kapıya tıklayıp defter ekranını kapatın.
4)"Info-board/mesaj panosu" yazan yere tıklayın ve okuyun.
5)Masadaki kartpostala tıklayıp akadaşınıza oyunun bir bölümünü e-kartpost olarak gönderebiliyorsunuz.
6)Hemşireyle konuş, 3 soruyu da sor. 1. soruda işin hakkında bilgi al. 2. soruda tımarhane hakkında bilgi al. 3. soruda nasıl oyuncak satın alacağını öğren.
7)Terapi odasındaki yatağın altında şok cihazı var, sadece gerekli olan durumlarda kullanıyoruz.
HİPOPOTAM "LILO":
1) Hasta salonundaki hipopotama tıklayın (sol üst köşedeki sayılar bitince bölüm yüklenmiş oluyor), tekrar hipopotama tıklayıp bölümü başlatın. Otomatik olarak terapi odasına geçeceksiniz.
2)Duvardaki resme tıklayınca "Sigmund Freud, 1857-1949" yazıyor. Cursor'ı not kağıdına doğru götür ve kağıdı gör. Kağıtta "hastaya uygulanacak tedavi şekilleri, kriz hattı, profesyonel yardım, hastayı satın al" gibi bölümler var.
3)Kağıttaki "professional assistance/profesyonel yardım"ı tıkla ve hasta hakkında bilgi edin. Hipopotam Lilo birkaç aydır hiç konuşmadan sürekli elindeki ahşap bulmacayı çözmeye çalışıyor ve sahibiyle de iletişim kurmuyor. (Not: Hastalara doğru tedavi uyguladıkça kağıttaki yeşil "iyileşme süreci" çizgisi artıyor)
4)"Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Hipnoz ile Lilo'yu uyutup bilinç altına girin. Lilo hipnozdan, aylardır çözemediği bulmacanın cevabını bulmuş şekilde uyanacak.
6)"play therapy/oyun terapisi" uygula. Lilo'ya oyuncak olarak "tetris" verin. Lilo, tetris'in arka kapağını çıkarınca "motivation therapy/motivasyon tedavisi" uygulayın. Teyp dinletin. Lilo, kapağı yerine takmayı başaracak. Kapağı tekrar yerinden çıkartmadan "dream analysis/rüya analizi" uygula.
7)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Doktor eline çorap takıp Lilo'yla iletişim kurmaya çalışacak. Fakat Lilo henüz konuşmayı reddediyor (çünkü konuşması için ağzını açması gerek).
8)"paint therapy/resim terapisi" uygula ve Lilo, olayla ilgili bir resim çizecek.
9)"musicotheray/müzikle tedavi uygula.
10)"play therapy/oyun terapisi" uygula. Lilo, oyuncağın çıkardığı sesi okuldaki teneffüs ziline benzetecek.
11)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Lilo'dan çıkan eşyaları kutuya doldur. Lilo, kırmızı kalpler olan pembe defteri gösterip konuşuyor.
12)"crisis line/kriz hattı"nı kullan. Lilo artık konuşmayı reddetmediği için (çünkü eskiden ağzını tekrar açarsa yine sahibi ağzına kopya veya başka birşey saklar diye korkuyordu) telefonla sahibini arayacak. (Hipopotam Lilo, aslında cüzdan olarak kullanılan bir oyuncak. Sahibi olan çocuk, matematik sınavında kopya kağıtlarını Lilo'nun ağzına saklıyor ve öğretmen de oyuncak çanta Lilo'nun ağzındaki kopyaları buluyor, o sinirle Lilo'yu hırpalayıp kopyaları çıkarıyor ve çocuğun sınav kağıdını alıyor.)
13)Lilo tedavi oldu, sahibi almaya gelecek. (Tedavi edilmeyi bekleyen diğer oyuncakların arkasındaki kapıdan Lilo iyileşmiş bir şekilde sahibiyle gidecek).
TİMSAH "KROKO":
1)Timsah "Kroko"yu seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Kroko, karton kutunun içinde "bu ürün bize ait değildir" diye ihbarda bulunan mağazanın arka tarafında bulunmuş. Evsiz ve korkmuş olduğu söylenebilir. Özgüven verecek bir tedavi uygulanabilir.
2)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Kroko'yla iletişim kurmaya çalışacak.
3)"administration of drugs"/ilaçla tedavi uygula. Kroko ilaçların etkisiyle sakinleşecek ve halisünasyonlar görecek.
4)"dream analysis/rüya analizi" uygula ve Kroko'nun korkularını ortaya çıkar.
5)Kroko'da özgüven eksikliği var. Bunun için "motivation training/motivasyon eğitimi" uygula. Motivasyon kasetinden Kroko'ya "sen bir serçe değil, kartalsın, kanatlarını aç ve yüksel" vb. cümleler dinlet.
6)"paint therapy/resim terapisi" uygula.
7)"musicotherapy/müzikle tedavi" uygula. Kroko, flüt çalacak.
8)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Bu kez yükselen özgüveni sayesinde Kroko su korkusunu yenmeye çalışacak.
9)"desensitation" uygula. (Kroko aslında sıcak su torbası olarak kullanılan bir oyuncak. Sahibi olan kadın, Kroko'nun içindeki sıcak su torbasını çıkarıyor ve Kroko'yu paspas olarak kullanıyor. O günden beri Kroko sudan korktuğu için sıcak su torbasını taşıyamıyor)
10)"rorsache test/mürekkep testi" uygula.
10)"dream analysis/rüya analizi uygula ve Kroko'ya sıcak su torbasını geri ver. Kroko, tedavi oluyor.
KAPLUMBAĞA "DUB":
1)Kaplumbağayı seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Kaplumbağanın sahibinin sağlık kulübü var. Sahibi kaplumbağayı yürüyen merdivende unutmuş. Yavaşlığından ve fit olamamaktan komplekse giren kaplumbağa o günden sonra hiç durmadan spor yapıyor. Kaplumbağanın hiperaktifliğini ve zaman takıntısını engelleyecek bir tedavi uygulanmalı.
2)"Dream Analysis/rüya analizi" uygulayın. Hipnoz ile Dub'u uyutup bilinç altına girin.
3)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Dub'la iletişim kurmaya çalışacak.
4)"administration of drugs/ilaçla tedavi" uygula. Dub, ilaçların etkisiyle kendinden geçecek.
5)Dub kendinden geçince, "Confiscate/alı koymaya" tıkla ve kronometrisini al.
6)"dream analysis/rüya analizi" uygula ve Dub'ın atlama ipini al.
7)Yatağın altındaki elektro şok aletine tıkla ve Dub'ı hayaller aleminden gerçek hayata döndürmek için şok tedavi uygula.
8)"exercise therapy/jimnastik tedavisi" uygula ve Dub'a balon ver. Dub, patlatana kadar balonla oynayacak.
9)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Dub, kabuğunu çıkaracak, (aynı spor salonlarında aynada sürekli fazla kilosu olup olmadığına bakanlar gibi) kilo fazlası var mı diye bakacak ve kabuğundan kum çıkarıp kendine bu sefer de kum saati yapacak.
10)Tekrar "exercise therapy" uygula. İpi tekrar ver. Meğer sporcu sahibi uçağa yetişmek için Dub'ı sırtına alıp havaalanı terminalinde son sürat koşarken onu yandaki yürüyen merdivene düşürmüş ve uçağa yetişmek zorunda olduğu için hemen alamamış. Dub da birkaç hafta orada dönüp durmuş ve bu olay psikolojisini bozmuş. Neden bu kadar yavaş olduğunu anlamıyor ve bunu kompleks haline getirmiş. Spor salonunda sürekli koşu bantına çıkıp "süper kaplumbağa" olmaya çalışmış. Dub ağlayarak bunları anlatırken kutudaki mendiller bitecek.
11)Kutudaki tüm mendiller bitince tekrar "dream analysis/rüya analizi" uygula. Dub artık fit olmasa da böyle bir durumda ne yapması gerektiğini biliyor. Hiç hareket etmese de yürüyen merdiven onu gideceği yere götürecektir. Dub, tedavi oluyor.
YILAN "SLY":
1)Yılan Sly'ı seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Yılan Sly getirildiğinde tamamen düğümler içindeymiş. Bir kamyon şoförü tarafından yol üzerinde bulunmuş. Hastanın gelişmiş hayal gücünü törpüleyici bir metod kullanılmalı.
2)"administration of drugs"/ilaçla tedavi uygula. Sly, ilaçların etkisiyle sakinleşecek ve kuyruğuna saklanan beyaz farelerle ilgili halisünasyon görecek.
3)"Dream Analysis/rüya analizi" uygulayın. Hipnoz ile Sly'ı uyutup bilinç altına girin. Yılanın kuyruğuyla ilgili bir sorunu var.
4)"musicotherapy/müzikle tedavi" uygula. Müzik aleti olarak çıngırak ver.
5)2 kez "therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. 1.'de çıngırağı çalacak, 2.'de hem çalıp hem oynayacak.
6)"dream analysis/rüya analizi" uygula. Sly ağaçtayken kuyruğundan adam bir hap alıyor.
7)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet uygula. Sahibi Sly'ın kuyruğuna hap ve toz halinde uyuşturucu saklamış, polis peşlerine düşünce de onu yola fırlatmış. Yoldan geçen bir araba kuyruğunu ezmiş ve Sly uyuşturcular yüzünde sürekli halisünasyonlar görmeye başlamış. Doktor kuyruğunu incelerken Sly'ın kuyruğundaki maddelerden etkileniyor ve terapi halisünasyonlar içerisinde devam ediyor.
8)"surgery/ameliyat" yap. Doktor, Sly'ın kuyruğundan uyuşturucuları çıkartacak ve yerine çıngıraktaki ses çıkaran minik topları koyacak ve Sly'ın kuyruğundan artık çıngırak sesi çıkacak. Sly tedavi oluyor, doktor da kendine geliyor.
KUZU "DOLLY":
1)Kuzu Dolly'i seç. Terapi odasında "professional assistance/profesyonel yardım"a tıklayıp hasta hakkında bilgi edin: Dolly bir anaokulunda bulunmuş. Kuzudan beklenmeyecek sebepsiz ve ani öfkeleri var. Hakkında "kuzu" olduğu dışında çok az bilgiye sahibiz. Aşağılık kompleksi olduğu düşünülüyor.
2)"therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Doktor eline çorap takıp Dolly'le iletişim kurmaya çalışacak.
3)"Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Hipnoz ile Dolly'i uyutup bilinç altına girin. Burunluk takan bir hipopotam görecek ve hipnozdan uyanacak.
4)Tekrar "therapeutic interview/sağaltıcı sohbet" uygula. Aynadaki görüntüsünü gerçek sanıp aynayı kıracak.
5)"occupational therapy/mesleki terapi" uygula. Dolly, kendisine yünden "burunluk" örecek.
6)Tekrar "Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Yerde kemik bulup uyanacak. Dolly'nin içindeki kurt dışarı çıkacak.
7)"administration of drugs/ilaçla tedavi" uygula ve Dolly'i sakinleştir. Dolly'i kemikle ilgili öfkelendiren birşey var (kemik ona köpeği hatırlatıyor).
8)Tekrar "occupational therapy/mesleki terapi" uygula. Tekrar kendine yünden burunluk örecek.
9)Tekrar "Dream Analysis/rüya analizi" uygula. Meğer sahibi Dolly'i kurt köpeğiyle oynarken kullanmış. Dolly'i fırlatıp, kurt köpeğine geri getirtip oyun oynatıyormuş.
10)"trigger stimulus/uyarı tetikleyici" yöntemini uygula. Dolly'nin önüne kemik koy ve kurt köpeğini sevmesini iste. Dolly'nin içindeki kurt dışarı çıkacak. Dolly, ördüğü burunluğu köpeğe ağızlık gibi takacak ve daha sonra korkmadan köpeği sevecek. Dolly tedavi oldu.
Oyunun Sonu:
Tüm oyuncaklar tedavi oldu.
İlgilenenler için: Ekranın sağ üst köşesindeki menüden "therapy room/terapi odası"nı seçip "buy..../.... satın al" seçeneğinden istediğiniz kahramanın peluş oyuncağını satın alabiliyorsunuz. (ayrıntılı bilgi için www.schmancytoys.com)
Lütfen diğer oyunculara yardım etmek için yorumlarınızı, çözümlerinizi ve ipuçlarınızı paylaşınız. Ayrıca yeni oyun duyurularını email aracılığıyla almak için oyun duyurularına abone olmayı unutmayın
Abone Ol
EmoticonEmoticon